مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: ۴۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 23 August 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سیدروح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر رعایت متعهدانه و مسئولانه اصول بهداشتی از سوی عموم افراد جامعه، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز یکم شهریور ۱۴۰۰، اعلام کرد.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۶۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۶۶ هزار و ۸۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۱۴۵ هزار و ۴۳۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۹ هزار و ۷۸۴ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع ۳۹۵ هزار و ۸۶۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی، از بستری بی سابقه ۶۷۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: هم اکنون پنج هزار و ۱۰۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او در ادامه با اعلام جان باختن ۳۰ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را پنج هزار و ۹۰۲ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۳۴۴ هزار و ۲۹۲ نفر از ابتدای شیوع این بیماری خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با بیان اینکه پس از تعطیلات کرونایی همچنان با افزایش موارد مبتلا و فوت ناشی از کرونا مواجه هستیم، گفت: در این ایام اقدامات ارزنده‌ای از سوی مسئولان استان و مدافعان جان بر کف سلامت در راستای تامین سلامت جامعه و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم، در حال انجام است.

این مقام مسئول در دانشگاه یادآور شد: در شرایطی که با حجم گسترده شیوع این بیماری در سطح جامعه مواجهیم، تنها انتظار مجموعه سلامت از مردم، رعایت متعهدانه شیوه نامه‌های بهداشتی و اصول پیشگرانه است و توصیه می‌شود دیگران را نیز به رعایت اصول بهداشتی دعوت کنیم.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار